Ogólne warunki sprzedaży

Ogólne warunki sprzedaży

OGÓLNE WARUNKI SPRZEDAŻY

ZAPOZNAJ SIE

Ogólne zasady
zawierania umów sprzedaży

w ramach działalności gospodarczej, którą prowadzi:

Maciej Homa – przedsiębiorca prowadzący działalność gospodarczą pod firmą:

HOMAT Maciej Homa

 

Paragraf 1
Definicje

1. Sprzedawca – Maciej Homa, tj. przedsiębiorca prowadzący działalność gospodarczą pod firmą: HOMAT Maciej Homa (adres stałego miejsca wykonywania działalności
gospodarczej: woj. ŚLĄSKIE, pow. bielski, gm. Bestwina, miejsc. Bestwina, ul. Krakowska, nr 177, 43-512, poczta Bestwina; numer identyfikacji podatkowej: 6521725619, REGON: 362487645, adres poczty elektronicznej: office@homat.pl, numer telefonu: +48 886181438).
2. Klient – osoba fizyczna, która ukończyła 18 (słownie: osiemnasty) rok życia, w tym konsument, osoba prawna, jednostka organizacyjna niebędąca osobą prawną, której ustawa przyznaje zdolność prawną.
3. Konsument – osoba fizyczna dokonująca ze Sprzedawcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
4. Ustawa o prawach konsumenta – ustawa z dnia 30 maja 2014 roku o prawach konsumenta (Dz. U. z 2014 r. poz. 827 ze zm.).
5. Regulamin – niniejszy regulamin.
6. Towar – rzecz oferowana przez Sprzedawcę w ramach prowadzonej działalności gospodarczej.
7. Umowa Sprzedaży – umowa sprzedaży danego Towaru, w rozumieniu przepisu art. 535 ustawy z 23 kwietnia 1964 roku Kodeks cywilny (Dz. U. 1964 Nr 16 poz. 93, ze zm., dalej: „Kodeks cywilny”).

Paragraf 2
Postanowienia ogólne

Na podstawie niniejszego Regulaminu, Sprzedawca określa warunki i tryb zawierania Umowy Sprzedaży towarów oferowanych przez Sprzedawcę w ramach prowadzonej przez Sprzedawcę działalności gospodarczej, w tym zasady składania zamówień, tryb zawierania Umowy Sprzedaży, procedurę realizacji reklamacji, procedurę w zakresie przetwarzania danych osobowych.

Paragraf 3

Procedura zawarcia Umowy Sprzedaży, jej warunki

1. Składając zamówienie Kupujący powinien przekazać wszystkie niezbędne informacje dotyczące zamawianego Towaru lub Usługi, które to informacje pozwolą w sposób nie budzący wątpliwości na identyfikację Towaru/ Usługi oraz informacje, w jaki sposób Towar powinien być przygotowany do transportu. Niespełnienie tego warunku powoduje, że w sytuacji jakiejkolwiek wątpliwości obciążają one Kupującego i nie stanowią podstawy do złożenia reklamacji.
2. Sprzedawca jest zobowiązany dostarczyć zamówiony Towar lub Towary – bez wad.
3. wszelkie dodatkowe koszty związane z realizacją zamówienia obciążają Kupującego, chyba, że Strony określą to inaczej.
4. Sprzedawca może udzielić upustów lub rabatów, jednakże udzielenie takich obniżek ceny wymaga, pod rygorem nieważności, określenia ich pisemnie.
5. Sprzedawca zastrzega sobie tolerancję jakościową w realizacji zamówienia na poziomie +/- 5%, co jest podyktowane charakterem oferowanych wyrobów.
6. W sytuacji, gdy Kupujący powierzy Sprzedawcy materiał, Sprzedawca nie jest zobowiązany do sprawdzenia jakości powierzonego materiału, w związku z tym Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za jakość i rodzaj materiału oraz jego cechy pozwalające na jego zastosowanie.
7. W sytuacji, gdy opóźnienie w wykonaniu Umowy nie wynika z wyłącznej winy Sprzedawcy, wówczas Sprzedawca nie ponosi z tego tytułu odpowiedzialności.
8. Kupujący może zwrócić Towar Sprzedawcy wyłącznie na podstawie pisemnej zgody Sprzedawcy.

Paragraf 4
Reklamacje

1. Wszelkie reklamacje dotyczące nabytych towarów należy składać w formie pisemnej, za pomocą poczty elektronicznej lub tradycyjnej, poprzez przesłanie reklamacji na następujący adres Sprzedawcy: office@homat.pl lub 43-512 Bestwina, ul. Krakowska 177. Sprzedawca rozpoznaje reklamację w terminie 7 (słownie: siedmiu) dni od dnia jej otrzymania. W tym czasie Klient zostanie powiadomiony o sposobie jej rozpoznania. Nadto Sprzedawca udziela gwarancji na oferowane Towary, której szczegóły zostaną podane w każdorazowym dokumencie gwarancyjnym. Przy czym warunkiem skorzystania z gwarancji jest, by Towary nie był uprzednio naprawiany przez jakąkolwiek osobę trzecią, tj. poza serwisem oferowanym w ramach gwarancji. Uprawniony (Klient, Konsument) nie będzie mógł zatem skorzystać z gwarancji, gdy okaże się, że nieprawidłowo używał Towaru, szczególnie w
sposób sprzeczny z warunkami gwarancji, w szczególności gdy nie wykonywał przeglądów technicznych określonych w gwarancji.
2. Kupujący zobowiązany jest do natychmiastowego udostępnienia Sprzedawcy próbki kwestionowanego/ wadliwego Towaru w celu umożliwienia Sprzedawcy przeprowadzenia stosownych czynności, w tym także badań Towaru. Kupujący jest zobowiązany również przekazać Sprzedawcy wszelkie istotne informacje dotyczące zarówno przechowywania Towaru, jak i technologii jego przetwarzania.
3. Sprzedawca odpowiada z tytułu niedoborów lub też wad Towarów wyłącznie na zasadach określonych w niniejszych warunkach sprzedaży.

Paragraf 5

Warunki płatności

1. W sytuacji, gdy Sprzedawca poweźmie uzasadnione podejrzenie, że Kupujący nie wywiąże się z obowiązku dokonania płatności za dostarczony Towar lub wykonaną Usługę, wówczas Sprzedawca ma prawo do wstrzymania dostawy następnego Towaru lub świadczenia Usługi, aż do chwili, gdy przeszkoda stanowiąca podstawę wykonania tych czynności zostanie usunięta.
2. Sprzedawca ma prawo żądać zapłaty ceny przed wydaniem Towaru, jeżeli wystąpi sytuacja, o której mowa w powyższym punkcie.

Paragraf 6
Dane osobowe

Problematyka przetwarzania danych osobowych Klientów jest uregulowana w odrębnym dokumencie – Polityce prywatności, stanowiącym Załącznik do niniejszego Regulaminu (przy czym definicje zawarte w niniejszym Regulaminie stosowane są również w Polityce prywatności).

Paragraf 7
Inne postanowienia

1. Sprzedawca oświadcza, że funkcją i celem oprogramowania, którym posługuje się Sprzedawca w celu realizacji usług, jest ich należyte wykonanie, zapewniające bezpieczeństwo i poufność wszelkich danych.
2. Klient nie może dostarczać Sprzedawcy treści o charakterze bezprawnym.
3. Konsument ma możliwość skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń. Szczegółowe informacje w tym zakresie są zamieszczone na stronie internetowej Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, prowadzonej pod adresem www.uokik.gov.pl. W tym celu Konsument może złożyć wniosek w powyższym zakresie np. do jednego ze stałych polubownych sądów konsumenckich, działających przy wojewódzkich inspektoratach inspekcji handlowej (tu np. Stały Polubowny Sąd Konsumencki przy Wojewódzkim Inspektoracie Inspekcji Handlowej w Warszawie, strona internetowa: www.spsk.wiih.org.pl), a także zgłosić się
do jednego z powiatowych (miejskich) rzeczników praw konsumentów czy też do wybranej organizacji pozarządowej zajmującej się tematyką spraw konsumenckich.
4. Sprzedawca nie odpowiada wobec Kupującego za utracone przez niego korzyści, jego pozycję na rynku lub też wystąpienie szkód związanych z nieosiągnięciem pożądanego przez Kupującego celu.
5. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za przydatność dostarczonego Towaru lub wykonanej Usługi do celów określonych przez Kupującego, a jedynie za zgodność Towaru lub Usługi z Zamówieniem.
6. Sprzedawca zastrzega sobie prawo własności dotyczące sprzedawanego Kupującemu Towaru w ten sposób, że własność tego Towaru zostanie przeniesiona na Kupującego dopiero do stwierdzeniu, iż całość ceny Towaru lub Usługi zostanie uiszczona na rzecz Sprzedawcy.
7. Sprzedawca jest uprawniony do zmiany postanowień niniejszego Regulaminu. Jednakże do umów zawartych przed zmianą danego Regulaminu, znajdują zastosowanie postanowienia Regulaminu w brzmieniu sprzed zmian.
8. Regulamin jest dostępny na stronie internetowej Sprzedawcy, prowadzonej pod adresem www.homat.pl, a także w formacie pdf – również na ww. stronie internetowej.
9. Niniejszy Regulamin, działalność prowadzona przez Sprzedawcę, umowy zawierane na podstawie Regulaminu, podlegają prawu polskiemu. Regulamin znajduje zastosowanie do wszystkich umów zawieranych przez Sprzedawcę, chyba że szczegółowe postanowienia danej umowy wyłączą w całości lub w części postanowienia zawarte w niniejszym Regulaminie.
10. Właściwym do rozstrzygania sporów będzie sąd powszechny właściwy na podstawie ogólnych regulacji zawartych w Kodeksie postępowania cywilnego.
11. Do realizacji niniejszej Umowy i jej interpretacji oraz sposobów zasad obowiązywania stosować należy wyłącznie przepisy prawa polskiego. Jurysdykcję posiadają wyłącznie sądy powszechne Rzeczypospolitej Polskiej.
12. Niniejszy Regulamin wchodzi w życie z dniem 01.08.2020.